Monday, September 14, 2009

Mata aku masuk habuk

Kisah dua orang kawan baik sorang dimenara sorang lagi masih mencari haluan. Selisih faham normal tapi kali itu lain. Putus talian hilang sabar, banyak alasan mual mendengar, maaf berjuta mainan telinga. Satu hari kawan meminta maaf bersungguh2 dengan sedih katanya takut tak sempat berjumpa, tapi tak percaya si kawan abaikan saja. Bertahun berlalu satu hari terdetik sms dihantar si kawan bertanya kabar.

“Salam..tetiba malam nie aku terasa nak sms ko. Apa kaba ko? Sihat ke.Buat apa sekarang?”

-msg tak dibalas sehingga la subuh esoknya

“Aku teringin sangat2 nak jumpa ko…

“Aku raya tahun nie tak blk kg..sila menjawab soalan ko buat ape sekarang? Sihat ke x? Keje x sekarang?”

“Bro raya nie balik la kg aku betul2 nak jumpa ko ni..datang la umah aku”

“Niat memangla nak balik tapi mak bapak aku tak balik. Lgpun kene bajet2 duit nak kawen la bro..hello hello hello aku tanya ko soalan kan? Asal tak jawab?”

“Aku sakitla sekarang..barah hati peringkat awal..ko jangan la terkejut plak”

“Huh..mcm mana bleh jadi camtu.ko g hospital doc ckp ape? Peringkat awal maksudnya apa? Bleh baikan?

“Aku pun tak tau bleh baik ke tak..aku dpt tau masa pg pemilihan akhir tentera kat johor bulan 3 lepas. Membe smua tak tau baru citer kat ko..nie smua sebab mende2 buruk yang aku buat dulu kau pun tau kan..nak menyesal pun tak guna..nak keje pun badan dah tak larat..lepas ni aku kene berulang ke H.Selayang jumpa pakar..aku banyak salah ngan ko..aku minta maaf..”

“Beb tak yah ingat yang dulu2..ko bleh baik aku doakan ko…aku balik jumpa ko raya kedua insyallah”

- Mata merah..opismate tanya aku cakap mata masuk habuk & sinus...

3 comments:

azyliana said...

syahdunyer ayat...kalu balik kg jgn lupe singgah umah bakal mertua yer....:)

~HAWA~ said...

adakah aku kenal sama itu org?? rase2 macam kenal..kim salam kt dia...mintak dia byk2 sabar & kuat kn semangat...

Shamsudin said...

yer ler tu mata masuk habuk.. Kantoiii