Monday, November 10, 2008

KiSaH SeMuT DaN GuLa PaRT III (Final Episode)

Sehinggalah die terjumpa satu kawasan yang amat cantik, bersih dan nyamanan sekali...tidak jauh daripada situ ke kelihatan kilauan yang amat indah terpancar dari satu kawasan dan penglihatannya agak kabur ketika itu"........TO BE CONTINUED (Last episod coming soon)....nantikan!!!!

Contd'
Sejurus semut melihat sinaran yang indah terpancar trus ia mendekatinya...selangkah demi selangkah semut mara ke hadapan...tiba2 kelihatan sebutir gula yang amat cantik bak bidadari..lalu semut pun menyapa gula tersebut..." wahai gula yang cantik, adakah kau yang di sebut2 oleh makhluk sekalian alam?..." Gula hanya tersenyum..." jika itulah yang diperkatakan makhluk sekalian, maka ia adalah aku.."..

Gula pun berkata "wahai sang semut, apakah kau sampai sanggup mendaki gunung , dan merintangi semua cabaran..?"..

Semut terdiam kelu tanpa bicara..lalu die membalas..tujuan aku datang disini adalah untuk melihat kau wahai gula "..."sekarang kau dah pun melihat aku, apa lagi yang kau cari semut?"...

Hati semut mula cair dan meminati si gula..tapi terdetik seribu satu soalan didalam hatinya .." adakah gula suka aku?, adakah aku layak untuk sigula?, adakah gula memandang rupa paras?, adakah aku mampu memiliki gula?..."

Seharian mereka bersama bersembang tanpa disedari matahari dah terbenam...

Kemudian, si jejaka pun bertanyakan si gadis dengan menghantar sms..." Macam maner citer semut tu? best tak?"..." best, tapi citernyer macam tergantung"...si gadis membalas...

Jejaka .." Citer die memang tergantung...tapi saya rasa awak bleh sambungkan citer tersebut...awak rasa2 lah...adakah semut tersebut dapat gula sebagai teman hidupnya ??''...

Gadis " Ishhh mana saya nak tau..." si gadis mula blur2 dan tau akan maksud jejaka tersebut...

Jejaka pun membalas " seberarnya berdasarkan citer semut dan gula nie, awak lah gulanya dan saya lah semut tersebut"...

So sekarang "semut" nak kan jawapan dari "gula"...tapi "gula" bleh amik masa untuk berfikir..semut pasti akan tunggu jawapannya....si jejaka menerangkan maksud hatinya...

Si gadis agak terkejut apabila jejaka meluahkan semua isi hatinya berdasarkan citer semut...dan menerima jejaka sebagai teman hidupnya..tapi jodoh dan takdir di tangan Tuhan..hubungan mereka tidaklah panjang..mungkin she's not meant for him..sian sket..

Tapi dengar citer sekarang nie...semut tu sudah ade gula yang baru..mungkin yang terbaik bagi semut.....Insyaallah...Amin.....

1 comment:

azy a.k.a tjs said...

gulu dulu tu sape???gule baru plak siape???siapa plak si semut itu???bnyak persoalan nih...hanya si penulis cerita jer boleh jawab...sile jawab yer si penulis cerita....hehheheh