Monday, February 16, 2009

Immigration

Hari ni aku bawak bapaku ke imegresen utk buat pasport die ke mekah kerjakan umrah..sampai jer aku trus amik nombor..

Selepas sentengah jam menunggu nombor pun naik 2057...setelah di cek smua documents yang complete, bayaran RM300 dikenakan..

Pegawai kaunter bayaran: Ok encik sekarang dah bayar so tunggu lagi sejam bleh amik pasport yer.
Aku : kenapa sejam yer? sebab kawan2 saya buat semua kene 3 jam
Pegawai kauter bayaran : oooo sebab nombor ni nombor khas memang macam tu..
Aku : kenapa no. khas?
Pegawai kauter bayaran : memang dah macam tu.. (dalam hati aku minah nie tak menjawab soalan..aku tak puas hati pergi ke kaunter penerangan)

Aku : En. saya dah buat bayaran..tapi kaunter bayaran tu cakap bleh collect pasport dalam masa sejam..die kata no khas..bleh saya tau kenapa no khas?

Pegawai kaunter penerangan : oooo memang no yang start dengan angka 2 adalah no khas (ish..dalam hati aku masih tak puas.....mamat nie pun ta menjawab soalan...aku terus berjumpa dengan ketua pegawai)

Aku : En...mintak maaf saya nak bertanya kenapa no nie bleh collect pasport dalam masa sejam..staff yang lain cakap sebab no ni no khas...tapi kenapa no khas yer?

Ketua Pegawai: oooo sebab angka start dengan no 2 adalah untuk warga emas...(aku berasa lega soalan aku terjawab....bagus ketua pegawai nie)

Tiba2 aku berpikir..kenapa aku beriyer nak kan soalan tu terjawab...bukankah bagus kalo dapat lagi awal...dari nak menunggu 3 jam...ish2...nature auditor dah terbawak2 dimana2 sahaja..apa nak jadi la ngan aku nie...

2 comments:

FAIZAL&NANA said...

nature auditor...tahu x per...ish2...awek terasa mcm client gak kekadang...hehhehhe...jgn mare yer...

Aima Othman said...

hahahahhaa...dah mmg nature cam tu agaknye arrrr ...:p